sâmbătă, 13 decembrie 2014

Recenzie - Insurgent (Divergent #2) de Veronica Roth


Descriere:


O tulburatoare poveste de iubire, plina de rasturnari de situatie, cu decizii sfasietoare si dezvaluiri emotionante ale naturii umane...

Intr-un Chicago distopic, unde tinerii care au implinit varsta de saisprezece ani sunt obligati sa aleaga una dintre cele cinci factiuni, careia ar trebui sa-i fie devotati pentru tot restul vietii, Tris Prior continua sa-i salveze pe cei pe care ii iubeste  si pe ea insasi, in timp ce cauta raspunsuri la intrebari sfasietoare despre durere si iertare, identitate si loialitate, politica si iubire.

Pentru Tris, ziua initierii ar fi trebuit sa reprezinte o victorie si sa fie sarbatorita alaturi de cei din factiunea aleasa; in schimb, ziua se sfarseste cu orori de nedescris. Razboiul bate la usa, in timp ce conflictele dintre factiuni si ideologii se extind cu repeziciune. Si in vremuri de razboi, se formeaza tabere, se dezvaluie secrete, iar alegerile devin irevocabile si dure. Transformata de propriile sale decizii, dar si de durerea sufleteasca si de sentimentul de vinovatie, Tris trebuie sa-si accepte Divergenta, chiar daca nu stie ce ii rezerva viitorul.

Recenzie:

A trecut mult timp de cand am citit primul volum, insa am preferat sa astept pana s-au calmat apele pentru c-a fost mare valva cand a aparut acesta si apoi al treilea. Si sincer nu-mi place sa citesc o carte doar pentru ca-i populara sau mai ales in momente de 'controversa'. Dar acum ca totul e ok si cum imi propun sa termin serii, sosise timpul sa cotinui.

Mi-a placut acest volum din punct de vedere al actiunii si suspansului, au fost foarte multe momente in care-am avut impresia ca nu citeam destul de repede pe cat mi-as fi dorit, caci doream sa aflu mai repede ce se intampla. Insa am avut o mica problema cu numarul extrem de mare, zic eu, de personaje, vechi si noi. Sunt atatea si atatia ca la un moment dat incepi sa-i incurci si asta m-a enervat putin; nu doar ca eu ii incurcam, dar si ca nu pareau individuali in capul meu.

Iar Tris uneori a reusit sa ma calce pe bataturi luand niste decizii ce se voiau eroice sau non-egoiste, insa care s-au dovedit oarecum prostesti sau altii erau cu un pas inaintea ei si se sacrifica oarecum degeaba. Plus ca n-am simtit-o la fel de puternica si prezenta ca-n primul volum. Poate si pentru ca a suferit niste 'pierderi' serioase si nu si-a revenit complet sau pentru ca stresul si oboseala sunt prea mari... sau nu stiu. 

Four mi-a placut mai mult ca ea, poate si putin mai mult ca-n primul volum, chiar daca uneori Tris era contra si nu intelegea de ce lua anumite decizii. Am impresia ca Tris a devenit extrem de impulsiva si nu o prinde bine, pentru ca de multe ori a ajuns pe marginea prapastiei si asta din cauza nesabuintei. Pe cand Four ia deciziile dupa ce se gandeste si nu s-arunca pur si simplu. 
Plus au fost si cateva personaje noi ce mi-au placut si pe care sper sa le vad mai mult in urmatorul volum.

Nu va spun ce se intampla pentru ca este volumul doi, dar si pentru ca e mai bine sa cititi voi si sa aflati. Insa e o continuare buna, plina de actiune si suspans, vedem si alte fete ale personajelor, si nu doar ale lui Tris si Four, 'vizitam' si alte factiuni, si aflam niste raspunsuri. Dar lucrurile se anunta extrem de periculoase si explozive pentru 'Experiment', iar eu nu pot decat sa zic ca abia astept.



0 comentarii: