marți, 11 noiembrie 2014

RECENZIE - Cioburi de stele de Amie Kaufman & Meagan Spooner

Descriere:

Icarus e o uriaşă navă spaţială care călătoreşte prin hiperspaţiu cu viteză superluminică. Icarus explodează, iar Lilac LaRoux (fiica celui mai bogat om din univers) şi Tarver Merendsen (care, la doar 18 ani, este deja erou de război) sunt singurii supravieţuitori. 

O navetă de salvare îi duce pe o planetă pustie, unde găsesc o formă ciudată de viaţă ("fiinţele şoptitoare"), supusă unui experiment secret condamnabil, iniţiat de tatăl lui Lilac. Totul se schimbă după ce Lilac şi Tarver dezleagă misterul "fiinţelor şoptitoare" şi află că ar putea fi salvaţi. Dar nu vor mai fi niciodată aceiaşi tineri care au păşit cândva pe planeta pustie.


RECENZIE:

Prima data cand am vazut romanul acesta mi-a placut enorm coperta si chiar daca descrierea ma facuse putin curioasa, desi e cam cliseica, nu era vreo prioritate sa o citesc. Doar ca nu stiu ce mi-a venit si am zis hai sa vedem, ce putea sa se intample decat sa nu-mi placa. Dar mi-a placut, rau de tot!

Asa cum ziceam, descrierea nu e foarte originala si tinzi sa crezi e ca e doar, si iar, o carte despre un baiat si o fata, ce vin din "lumi" diferite din punct de vedere social si al banilor, si cum se face ca ajung impreuna intr-un loc. De data asta pe o planeta si trebuie sa supravietuiasca, si daca reusesc, sa mai si scape d-acolo. Doar ca, e mai mult de atat. 

Cioburi de stele e un roman extrem de complex, din orice punct: are actiune cat cuprinde, suspans, niste caractere extraordinar de bine conturate si create, foarte complexe si lipsite de stereotipii, este scris intr-un ton realist, si in niciun moment nu te plictiseste. Pentru mine Cioburi de stele e ceva proaspat in genul Young Adult, dar si-n tot ce-am citit pana acum. 

Nu m-asteptam sa intalnesc asemenea personaje care desi la inceput nu ma impresionau si poate ma enervau un pic *ahm, Lilac*, dar care pe parcurs au evoluat, s-au maturizat, insa si mai important si-au aratat adevarata fata. Lilac, daca ai rabdare sa citesti si s-o cunosti, o sa vezi ca e o tanara ce incearca sa fie asa cum trebuie, ca sa placa tuturor si sa fie 'fata perfecta si dulce', insa in interior e un ditamai razboinicul. Adica imaginati-va o fata mergand pe o planeta, dupa ce s-a prabusit cu naveta de salvare, in pantofi cu toc. Sau luandu-se in gura, si folosind argumente, cu Tarver, care pana la urma e un soldat trecut prin multe. Ca sa nu mai zic ca Lilac se pricepe al naibii de bine la circuite si cabluri si chestii.

Adica pe bune? Tanara asta m-a enervat si m-a bucurat depotriva, si am iubit sa vad tot ce se ascunde in interiorul ei, sa vad de ce-i in stare. Desi nici Tarver nu m-a dezamagit. Tarver si Lilac sunt doua persoane complexe si complete, care se descopera pe sine, dar si unul pe altul, isi slefuiesc caracterul si devin mai bogati, mai umani, isi infrunta temerile, si scapa de ideile preconcepute. 

Sincer, as vorbi ore intregi despre cartea asta, dar n-as face decat sa o laud. Pentru c-a avut tot ce vreau eu si iubesc mai mult: idee originala, scriere superba, actiune si suspans bine puse la punct, si personaje, frate, personaje asa cum trebuie. Recomand tuturor oamenilor si cititorilor ce vor ceva proaspat, bun si care sa va treaca prin toate starile fizice si mentale posibile si imposibile. 



1 comentarii:

Ari (Reading After Midnight) spunea...

Am o pasiune pentru autorii din Australia (majoritatea cartilor pentru mine sunt calitativ superioare celor din State), iar una din autoare e de acolo. Poate si asta contribuie la farmecul povestii. Oricum ar fi, m-a cucerit, am adorat aceasta carte si am adorat si al 2lea volum. Abia astept sa aflu sfarsitul pivestii acum.