duminică, 21 iulie 2013

Starters de Lissa Price


O fata trebuie sa faca o alegere cumplita. Parintii ei? Morti. Fratele ei? Bolnav. Salvarea? Este posibila... Cu pretul de a fi altcineva! In cine poate sa aiba incredere? In nimeni.

Bine ati venit intr-un Los Angeles al viitorului! Un razboi biologic a decimat populatia de varsta medie. Au supravietuit doar cei care apucasera sa fie vaccinati: tinerii si batranii. Callie, in varsta de saisprezece ani, descopera Banca de Corpuri unde adolescentii isi inchiriaza trupurile adultilor instariti ce isi permit luxul de a redeveni tineri. Dar neurochipul ei functioneaza gresit, iar Callie ajunge sa afle lucruri pe care nu trebuia sa le stie si ia cunostinta de planul diabolic al Bancii de Corpuri...

Lissa Price a fost distinsa cu multe premii si detine un record de vanzari peste tot in lume. Cartea sa de debut, Starters, este publicata in peste 30 de tari. Locuieste cu sotul ei in California de Sud. Autoarea lucreaza in prezent la continuarea cartii. Urmatorul volum, Enders, va aparea la inceputul anului viitor.


Parere: Am vrut sa citesc cartea asta de cand am vazut-o pe goodreads si chiar imi propusesem sa o citesc in engleza, dar apoi am decis sa astept pentru ca editura Trei a adus-o si la noi. Aveam asteptari destul de mari de la ea pentru ca ideea imi placea foarte mult, era originala si n-as fi vrut sa fiu dezamagita, sa fie de ea doar o coperta frumoasa si o descriere promitatoare. Si ma bucur ca n-a fost asa, ca a fost o carte buna, interesanta, intensa, cu multe dedesubturi si care m-a facut sa o citesc cap-coada, fara sa o las deloc din mana. Nu cred ca-i o carte pe care o citesti pe bucati, eu as fi murit de curiozitate.

Lissa Price a reusit sa creeze o lume extrem de realista, atat din punct de vedere al adolescentilor, pretenari, dusmani sau rebeli, dar si al bunicilor, unii mai draguti si normali, iar altii libidinosi si nesimtiti. Unii batrani chiar m-au enervat pentru ca nu dadeau doi bani pe corpul ce-l stapaneau, chiar daca platisera pentru el, dar il tratau ca pe o jucarie stralucitoare si atat. Nu cred ca s-ar mai fi purtat asa daca corpul lor ar fi fost stapanit de altcineva care ar fi facut ce-ar fi vrut. Dar sa revin la poveste.

Callie a ales o cale si buna si rea, pentru ca pana la urma reuseste sa-l ajute pe fratele ei, dar se implica in ceva mult mai complicat decat parea la inceput si chiar ajunge sa se puna in pericol. Si chiar daca chiriasul ei nu e asa rau (sau da?) n-as zice ca duce o viata prea usoara. Plus ca incepe sa-si adune imprejur atat prieteni cat si dusmani, iar uneori prietenii se dovedesc a fi fix opusul si te tradeaza cand ti-e lumea mai draga. Si apare si iubirea, se creaza o relatie al naibii de complicata care se dovedeste a fi de doua ori mai rea. Dar va las pe voi sa aflati cum e cu adevarat chiriasa lui Callie, prin ce trebuie sa treaca cand cipul se strica, cum e Blake cu adevarat si daca toti Enderii sunt buni sau rai. Si ce se ascunde la banca de corpuri. 

Eu nu pot decat s-astept urmatorul volum si sper sa apara cat mai repede, vreau sa aflu continuarea si mintea mea deja face n scenarii. Va recomand cartea cu toate cuvintele si gandurile mele si sigur va va placea! 


5/5

2 comentarii:

Ale Criss spunea...

Am iubit aceasta carte si ai dreptate -- nu o poti citi pe bucati. M-am apucat de ea si urmatorul lucru pe care il stiu e ca seara am terminat-o si intr-un fel m-am simtit prost pt ca trebuie sa astept pana la urmatorul volum.
Frumoasa recenzie! Si eu am cam aceleasi pareri despre carte ;p

Ps: am o leapsa pt tine
http://paginimarcate.blogspot.ro/2013/07/nominalizare-leapsa-shine-on.html

Miruna Copoiu spunea...

Recunosc că am fost sceptică la început, gen "oh, young adult fiction, probably boring" dar mi-a plăcut.