duminică, 13 noiembrie 2011

Litere de noiembrie

Bine v-am gasit in aceasta zi de toamna cam friguroasa si totusi plina de viata. Astazi revin cu alte versuri dedicate acestui anotimp scrise de poeti cunoscuti si care prin versurile lor transmit mai multe poate decat ar scrie cineva in pagini intregi de eseu. Lectura placuta!



Emoţie de toamnă 
de Nichita Stănescu

A venit toamna, acopera-mi inima cu ceva,
cu umbra unui copac sau mai bine cu umbra ta.

Mă tem că n-am să te mai văd, uneori,
că or să-mi crească aripi ascuţite până la nori,
că ai să te ascunzi într-un ochi străin,
şi el o să se-nchidă cu o frunză de pelin.

Şi-atunci mă apropii de pietre şi tac,
iau cuvintele şi le-nec în mare.
Şuier luna şi o răsar şi o prefac
într-o dragoste mare.


Sânge, plumb, toamnă 
de George Bacovia

Încet prin ploaia tristă
Un piept curbat de tuse
Cu sânge în batistă
Pe după colţ se duce,
Încet prin ploaia tristă.

Tot plumbul ud al ceţii
Pe urmă-i se abate,
Prin gangurile pieţii
Şi-n frunzele uscate,
Tot plumbul ud al ceţii.

E sânge, plumb şi toamnă.
Cu negru braţ de pace
O cracă tot mă-ndeamnă
Lugubră şi tenace.
E sânge, plumb şi toamnă.


O seara placuta!

0 comentarii: